Mindfulness

To be young - vrouw met bordje keep calm

free your mind

Faalangst, (examen)stress of onrust in je hoofd? Met de mindfulness programma’s van To be Young leer je om meer te ontspannen, minder te piekeren en beter te focussen op dat wat voor jou belangrijk is. Je kunt het helemaal zelf doen met de online training of doe het samen met anderen in een wekelijkse groepstraining.

Coaching

To be young - Wijzende vrouw

be your wisdom

In een periode waarin je lichaam razendsnel groeit, je hersenen een enorme ontwikkeling doormaken en je hormonen alle kanten op gaan, is het heel normaal dat het ook weleens tegenzit. En dan is het fijn als er iemand is die je begrijpt en met je mee kijkt. Een jongerencoach kan je helpen op jouw weg naar zelfstandigheid.

Yoga

To be young - Groep Yoga Planken

move your body

To be Young biedt yoga en mindfulness lessen op scholen, instellingen en bij bedrijven voor jongeren én volwassenen! Dé manier om meer bewust te worden van lichaam en geest. Tijdens de lessen oefen je met het verkennen, accepteren en verleggen van grenzen. Een oefening die ook in het dagelijks leven goed van pas komt!

ervaringen van jongeren

zelfreflectie

De oefeningen en de gesprekken met Jolanda hielpen om te reflecteren op mijn eigen gedachten, gevoelens en mijn gedrag. Ik ben mij nu meer bewust van de invloed die ze op mij hebben en dat ik door er even bij stil te staan een andere reactie kan kiezen.

zonder oordeel

In de coachgesprekken leerde ik om mijn oordelen meer los te laten over de mindfulnessoefeningen en daardoor was ik gemotiveerd om te blijven oefenen. Ze helpen mij om meer te ontspannen en stress beter los te laten.

gedachten gaan voorbij

De training leerde mij dat negatieve gedachten maar momenten zijn die voorbij gaan. Dat heeft mij erg geholpen om mij er niet meer zo door mee te laten sleuren en meer te kunnen stilstaan bij de positieve momenten.

dit is wat ik nodig had

De mindfulness oefeningen zijn effectief, ook al kon ik mijn lachen soms niet inhouden. En dat was gewoon wat ik nodig had: iemand die zelf in een rustgevende staat is en die jou leert hoe je jezelf tot rust en stilte kan brengen.

je voelt dat ze luistert

hoe oververhit of cynisch je ook binnen komt, je komt tot rust. Simpelweg doordat je voelt dat Jolanda luistert.

ik was sceptisch

Ik ben heel tevreden over de coaching van Jolanda, en dat terwijl ik in het begin zeer sceptisch was over hulp en coaching. In de studio van To be Young heerst een rustgevende energie.

veel gedachten

Ik heb zoveel gedachten die maar doorgaan! Voor de mindfulness oefening voel ik me vaak onrustig, daarna veel meer ontspannen. Ik heb een maand lang iedere dag geoefend en ik merkte dat ik steeds beter mijn gedachten los kon laten.

Chill

Thuis heb ik een maand lang dagelijks de mindfulness oefening gedaan. Ik werd mij meer bewust van alles wat er in mijn lichaam gebeurde en na de oefening was ik bijna altijd rustiger dan daarvoor. Ik vind het wel chill!

Nieuwe dingen leren

Je komt tot rust en bent even helemaal met jezelf bezig. Daardoor leer je nieuwe dingen over jezelf. Normaal sta je niet zo bij jezelf stil.

Stresskop

Ik vond het heel leuk en bijzonder om een keer te doen. Deze oefeningen zullen mij zeker helpen om meer ontspannen door mijn examenperiode te gaan, want ik ben nogal een stresskop!

Evenwicht en kracht

Aan het einde van een lange dag is dit heel leuk en rustgevend om te doen. Sommige oefeningen waren soms best lastig, zoals je evenwicht bewaren en oefeningen waar je veel kracht voor nodig hebt. Zo leer je je lichaam kennen, wat je wel en niet kunt. Na een les voel ik me heel relaxed!

Grenzen stellen

Bij yoga en mindfulness is het juist belangrijk dat je goed voelt waar je grens ligt. Je hoeft jezelf geen druk op te leggen maar juist luisteren als je te ver gaat. Dat is totaal het tegenovergestelde van andere sporten. Ik vind dat we dit elke week op school moeten doen!

inspanning/ontspanning

Inspanning en ontspanning wisselen elkaar af. Sommige houdingen zijn best vermoeiend en kosten veel kracht. Daardoor leer je wel je grenzen kennen. En het is zo fijn dat je daarna helemaal mag ontspannen!

Moed

Als je heel gestresst bent is dit superfijn om te doen. Yoga en mindfulness geven mij meer moed!

stressverlagend

Ik heb echt gemerkt dat het stressverlagend werkt, dus ik denk dat yoga en mindfulness mij goed zouden helpen in de voorbereiding van mijn examens.

Toeschouwer

Tijdens de mindfulness oefening werd ik meer een toeschouwer van mijn gedachten. Het leek net of ik aan de zijlijn stond bij een voetbalwedstrijd. Door meer van een afstand te kijken i.p.v. zelf mee te doen kon ik alles heel helder zien en had ik goed overzicht. Dat vond ik tof om te ervaren!

Flexibel

Ik vond het super! Voor mij een nieuwe ervaring. Ik ben erachter gekomen dat ik vrij flexibel ben. En vanwege mijn ADD kon ik moeilijk mijn gedachten loslaten. Het zou top zijn om een dag in de week zo’n les te hebben op school, om alle stress van je af te gooien.

Aandacht erbij

Je leert te focussen op jezelf en je aandacht niet af te laten leiden. Yoga en mindfulness helpen om rustig en ontspannen te worden op elk ogenblik, ook als je gestressed of afgeleid bent.

Ontstressen

Als ik weer eens in de stress schiet door al het werk en het voelt alsof ik er niet uit kan komen, dan ga ik even een uurtje yoga doen!

goed/fout

Bij de yoga maakt het niet uit hoe je het doet en hoe het eruit ziet. Het gaat niet om goed of fout maar juist om luisteren naar jouw lichaam en mind.

Luister naar je lichaam

Bij yoga leer je te doen wat goed voelt, luisteren naar je lichaam. Ik besefte dat ik de 4de les dingen kon die ik de 1ste les nog niet kon!

Rustgevend

Ik vond het heel rustgevend om even een uurtje van de dag echt alleen met mezelf bezig te zijn. Tijdens de yogahoudingen voel ik meer wat er in mijn lichaam gebeurt. Dat is een verschil met volleyballen waar ik juist meer bezig ben met presteren en niet echt voel wat er in mijn lichaam gebeurt.

Adem

Ik vond sommige houdingen best lastig maar focussen op de ademhaling heeft mij erg geholpen! Ik heb veel geleerd over mijn ademhaling en focus en dat zal mij zeker helpen met de voorbereiding van mijn examens.

Grenzen stellen

In de yogales let je op jezelf, op je lichaam. En je mag stoppen als het niet lukt. Het gaat vooral heel erg om jezelf i.p.v. sporten waarbij je juist je grenzen over moet gaan.

Geen stress

Het was fijn om helemaal tot rust rust te komen en om alleen bij mezelf te blijven i.p.v. stressen over school of andere dingen die ik moet doen

Relax

Als ik met voetbal niet presteer ben ik boos en gefrustreerd op mezelf. Na een les yoga ben ik altijd ontspannen, hoe het ook ging.

Bij jezelf blijven

In het begin is het lastig om bij jezelf te blijven. Alles is nieuw en je ontdekt dingen in je lichaam die je nog nooit eerder had opgemerkt. Later ging dit beter en werd het makkelijker.

 

Focus

Ik vind de lessen ontspannend. Alles in je lichaam wordt wakker gemaakt en tot rust gebracht. Je leert veel meer op jezelf te focussen en je eigen grenzen op te zoeken.

welkom bij

to be young

jolanda ruissen

do what makes you feel alive

Deze boodschap wil ik meegeven aan jongeren, jongvolwassenen en ouders. Met yoga, mindfulness en coaching help ik hen om meer te ontspannen en de wijsheid in zichzelf te ontdekken. Zodat ze betere keuzes kunnen maken voor een leuke en succesvolle toekomst.

Free your mind

De coronacrisis doorkomen zonder stress?!

Leer omgaan met stress met een online individuele of groepstraining mindfulness voor jongeren en jongvolwassenen.

Nieuwe groepstraining voor 18-35 jarigen start woensdagavond 20 mei!